Telewizja Eleven Sports pozyskała wyłączne prawa do transmisji w Polsce piłkarskiej Bundesligi przez cztery sezony: 2025/2026, 2026/2027, 2027/2028 i 2028/2029. To powrót niemieckiej ligi do Eleven po kilku latach.
Porozumienie zawarte przez Eleven Sports z Bundesliga International przewiduje, że w rundzie wiosennej sezonu 2024/25, która wystartuje w styczniu 2025 roku, Eleven Sports będzie mógł transmitować w każdej kolejce 5 najważniejszych meczów Bundesligi i wybrane mecze 2. Bundesligi.
Rozgrywki Bundesligi w 21. wieku zostały zdominowane przez Bayern Monachium. Od sezonu 2012/13 do sezonu 2022/23 Bawarczycy zdobyli 11. tytułów pod rząd. Dopiero w sezonie 2023/24 rewelacyjny Bayer Leverkusen okazał się najlepszy w Niemczech. Podopieczni Xabi Alonso pokazali znakomity futbol i ukończyli rozgrywki na pierwszym miejscu bez porażki. Rewelacja. Czy był to tylko jednorazowy sukces „Aptekarzy” ? Dla dobra całej Bundesligi Bayern powinien mieć silnych rywali w walce o mistrzostwo.
– Liga niemiecka jest bez wątpienia jedną z najsilniejszych na świecie, co pokazała obecna edycja europejskich pucharów – Borussia Dortmund dotarła do finału Ligi Mistrzów UEFA, a Bayer 04 Leverkusen zagrał w finale Ligi Europy UEFA. Cieszymy się, że po kilkuletniej przerwie te atrakcyjne rozgrywki wracają na anteny Eleven Sports i gwarantujemy, że nasi widzowie jak zawsze dostaną świetnie opakowany produkt. Bundesliga wraca do domu – powiedział Patryk Mirosławski, COO Eleven Sports.
– Wznawiając wcześniejszą współpracę z Eleven Sports, chcemy podkreślić nasze zaangażowanie w budowanie udanego partnerstwa; także z naszymi fanami poza granicami Niemiec. Polska zajmuje szczególne miejsce w sercu Bundesligi, konsekwentnie wzbogacając nasze rozgrywki o najwyższej klasy talenty piłkarskie, które mają swój udział w budowaniu dziedzictwa naszej ligi. Do tej pory z klubami Bundesligi kontrakty podpisało 117 polskich zawodników, czyli więcej niż we wszystkich innych czołowych ligach europejskich razem wziętych. Zainteresowanie Bundesligą wzrosło również w 2023 roku, a liczba jej fanów w Polsce zwiększyła się o 10% w porównaniu z rokiem poprzednim. Jesteśmy podekscytowani ciągłym rozwojem i sukcesami Bundesligi na tym kluczowym rynku – powiedział Peer Naubert, International Chief Marketing Officer Bundesligi.